Yhdistys

Uusimmat kuulumiset jäsenille ovat luettavissa uusimmasta jäsenlehti Sorjalaisesta (Klikkaa auki alla olevasta kuvasta)! Liity sinäkin yhdistyksen jäseneksi!

Tampereen Kesäsiirtolayhdistys ry perustettiin tammikuussa 1992 sen jälkeen, kun Tampereen kaupunginvaltuusto oli päättänyt huomattavasti karsia kaupungin kesäsiirtolatoimintaan osoitettuja varoja. Yhdistyksen perustivat kaupungin kesäsiirtoloiden vanhat työntekijät vakuuttuneina siitä, että siirtolatoimintaa yhä tarvitaan.

Perustamisesta alkaen yhdistyksen leireillä on kesää viettänyt yhteensä 7781 lasta ja nuorta. Lue täydellinen leirihistoria tästä linkistä.

Yhdistys on ennaltaehkäisevää lastensuojelutyötä tekevä järjestö, joka edistää ja järjestää lasten lomavirkistystoimintaa. Yhdistys pyrkii edistämään lomavirkistystoiminnan säilymistä tiedottamalla lasten lomatoimintamahdollisuuksista ja tekemällä yhteistyötä muiden lasten lomatoimintaa järjestävien yhdistysten kanssa. Yhdistys järjestää peruskouluikäisille lapsille virkistystoimintaa leireillä peruskoulujen loma-aikoina.

Yhdistys on myös merkittävä kesätyönantaja opiskelijoille.

Yhdistyksen toiminnasta vastaa yhdistyksen hallitus:

• KM, luokanopettaja Liisa Siltanen puheenjohtaja
  • Koulunkäynninohjaaja Sami Loimio  varapuheenjohtaja