Yhdistys

Uusimmat kuulumiset jäsenille ovat luettavissa uusimmasta jäsenlehti Sorjalaisesta.

Tampereen Kesäsiirtolayhdistys ry perustettiin tammikuussa 1992 sen jälkeen, kun Tampereen kaupunginvaltuusto oli päättänyt huomattavasti karsia kaupungin kesäsiirtolatoimintaan osoitettuja varoja. Yhdistyksen perustivat kaupungin kesäsiirtoloiden vanhat työntekijät vakuuttuneina siitä, että siirtolatoimintaa yhä tarvitaan.

Perustamisesta alkaen yhdistyksen leireillä on vuoden 2023 kesän jälkeen leireillyt yhteensä 9621 lasta ja nuorta.

Yhdistys on ennaltaehkäisevää lastensuojelutyötä tekevä järjestö, joka edistää ja järjestää lasten lomavirkistystoimintaa. Yhdistys pyrkii edistämään lomavirkistystoiminnan säilymistä tiedottamalla lasten lomatoimintamahdollisuuksista ja tekemällä yhteistyötä muiden lasten lomatoimintaa järjestävien yhdistysten kanssa. Yhdistys järjestää peruskouluikäisille lapsille virkistystoimintaa leireillä peruskoulujen loma-aikoina.

Yhdistys on myös merkittävä kesätyönantaja opiskelijoille.

Liity sinäkin yhdistyksen jäseneksi tästä linkistä!

Yhdistyksen toiminnasta vastaa yhdistyksen hallitus:

• KM, luokanopettaja Liisa Siltanen puheenjohtaja
  • Koulunkäynninohjaaja Sami Loimio  varapuheenjohtaja