Leirit 2024

Kesäsiirtolayhdistys on järjestänyt kesäleiritoimintaa vuodesta 1992 ja on tarjonnut leirikokemuksen tähän mennessä lähes 10000 lapselle ja nuorelle. Kesällä 2024 järjestämme kahdeksan leiriä. Leirien pituudet ovat 4-7 päivää.

Kaikki leirit on tarkoitettu peruskouluikäisille eli 7-15 -vuotiaille. Kaikilla leireillämme, leirin teemasta riippumatta on ohjelmassa myös saunomista, uimista, askartelua, pelejä ja leikkejä. Leirien toiminnasta ja ohjelmasta huolehtii täysi-ikäinen ja koulutettu henkilökunta, joka koostuu oman alansa tulevista ammattilaisista. Henkilökuntaa on kaikkiaan 15. Leireille on yhteiskuljetus, joka lähtee Tampereen Keskustorilta Vanhan kirkon edestä. Leireille otetaan kerralla noin 60 lasta. Tytöt ja pojat majoittuvat erillisissä rakennuksissa ja 6-12 hengen huoneissa. Lapset on leirijärjestäjän osalta vakuutettu.

Kesän 2024 leirit:

1. HYPPY KESÄÄN! ti 04.06. – la 08.06. (5 pv)  Vauhdikas kesänaloitusleiri. Räväkkää ja iloista kesätoimintaa aamusta iltaan.
  2. VIPELTÄJÄT I ti 11.06. –  pe 14.06. (4 pv)  Reipasta liikkumista ensisijaisesti 1.-4.-luokkalaisille ja sopii hyvin harjoitteluleiriksi ensikertalaiselle.
    Liikkumista luonnossa, pelejä, taiteilua ja iloista kesäharrastamista.
  3. VIPELTÄJÄT II ma 17.06. – to 20.06. (4 pv) Leiri on suunnattu ensisijaisesti 1.-4.-luokkalaisille. Monipuolista toimintaa leikkien, pelien ja rantailun
    merkeissä.
  4. KESÄILO ma 24.06. – pe 28.06. (5 pv) Reipasta liikkumista, pelaamista ja taiteilua. Saunomista, rantailua ja retkiä unohtamatta!
  5. KESÄFIILIS ma 01.07. – pe 05.07. (5 pv) Nautitaan Sorjan kauniista
    ympäristöstä pelien ja leikkien muodossa. Uidaan, saunotaan ja nautitaan iltanuotion loisteesta.
  6. KESÄSEIKKAILU ma 08.07. – pe 12.07. (5 pv) Haasteelliset leiripäivät pitävät sisällään mitä mielenkiintoisempia seikkailuja Sorjassa. Tule ja ylitä
    itsesi jännittävissä ja hauskoissa kisailuissa!
  7. LEIRIHIRMUT ma 15.07. – to 18.07. (4 pv) Mielenkiintoista ohjelmaa aamusta iltaan yhteisten pelien ja leikkien muodossa. Nautitaan myös Sorjan mainiosta rannasta uiden ja saunoen!
  8. SORJAN PARHAAT ti 23.07. – ma 29.07. (7 pv) Perinteinen kesän viimeinen leiri! Seikkaile, liiku, maalaa, pelaa, ui ja sauno! Ole sinäkin mukana!

Kesän leirejä koskevat esitteet jaetaan kaikissa tamperelaisissa peruskouluissa (luokat 1-6) maaliskuussa. Lisäksi yhdistys lähettää maaliskuun puolivälissä kaikille viime kesän leireillämme olleiden lasten kotiin esitteemme, josta selviää tiedot tulevan kesän leireistä.

Leirille haetaan täyttämällä hakulomake. Hakuaika kesän 2024 leireille oli auki sunnuntaihin 21.4. saakka.

Leiripaikkoja ei täytetä hakujärjestyksessä vaan valinnat kaikille leireille tehdään hakuajan päätyttyä. Leireille valituille ilmoitetaan sähköpostitse viikolla 20. Peruutuspaikkoja tai muuten vapaita leiripaikkoja voi tiedustella leirien johtajalta. (leirijohtaja@sorjanleirit.net, puhelin 040-773 0939)

Leirimaksu on tamperelaisilta 26 euroa / päivä ja muista kunnista tuleville 28 euroa / päivä. Samaan perheeseen kuuluvista sisaruksista, jotka tulevat samalla leirille, myönnetään 2 € alennus vuorokausimaksusta. Maksu sisältää kuljetukset leirille Tampereen Keskustorilta, ohjatun toiminnan, ruokailut (aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala) sekä vakuutuksen.