Leirit 2019

Kesäsiirtolayhdistys on järjestänyt kesäleiritoimintaa vuodesta 1992 ja on tarjonnut leirikokemuksen tähän mennessä 7781 lapselle ja nuorelle. Tuleva kesä on järjestyksessään yhdistyksen 28. toimintakausi. Kesään 2018 voi palata vielä lukaisemalla leirikesän toimintakertomuksen.

Kesällä 2019 järjestämme seitsemän leiriä. Leirien pituudet ovat 4-8 päivää. Kaikki leirit on tarkoitettu peruskouluikäisille eli 7-15 -vuotiaille. Kaikilla leireillämme, leirin teemasta riippumatta on ohjelmassa myös saunomista, uimista, askartelua, pelejä ja leikkejä. Leirien toiminnasta ja ohjelmasta huolehtii täysi-ikäinen ja koulutettu henkilökunta, joka koostuu oman alansa tulevista ammattilaisista. Henkilökuntaa on kaikkiaan 15. Leireille on yhteiskuljetus, joka lähtee Tampereen Keskustorilta Vanhan kirkon edestä. Leireille otetaan kerralla noin 55 lasta. Tytöt ja pojat majoittuvat erillisissä rakennuksissa ja 6-12 hengen huoneissa. Lapset on leirijärjestäjän osalta vakuutettu.

Kesän 2019 leirien ajankohdat ja nimet ovat seuraavat:

1. ke  05.06. – su 09.06. (5 pv) Hyppy kesään!
  2. ti   11.06. –  la 15.06. (5 pv) Kesäpelit
  3. ma 17.06. – to 20.06. (4 pv) Vipeltäjät  I
  4. ma 24.06. – pe 28.06. (5 pv) Vipeltäjät 2
  5. ti    02.07. – pe 05.07. (4 pv) Kesäfiilis
  6. ti    09.07. –  ma 15.07. (7 pv) Kesäseikkailu
  7. pe  19.07. – pe 26.07. (8 pv) Sorjan parhaat!

Kesän leirejä koskevat esitteet jaetaan kaikissa tamperelaisissa peruskouluissa (luokat 1-6) maaliskuussa. Lisäksi yhdistys lähettää maaliskuun puolivälissä kaikille viime kesän leireillämme olleiden lasten kotiin esitteemme, josta selviää tiedot tulevan kesän leireistä.

Leirille haetaan täyttämällä kotisivuilla oleva hakulomake. Hakulomake oli saatavilla maaliskuusta alkaen. Hakuaika päättyi sunnuntaina 28.4. Leiripaikkoja ei täytetä ilmoittautumisjärjestyksessä vaan valinnat kaikille leireille tehdään hakuajan päätyttyä. Leireille valituille ilmoitetaan toukokuun puolivälissä. Peruutuspaikkoja voi kysellä leirien johtaja Veera Salmiselta sähköpostilla leirijohtaja@sorjanleirit.net tai puhelimitse 040-773 0939.

Leirimaksu on tamperelaisilta 20 euroa / päivä ja muista kunnista tuleville 22 euroa / päivä.